دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «دلتا» به تهیه‌کنندگی انجمن‌ علمی دانشجویی ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران ساخته شد و دلتانشر علیرضا صبا به ایستگاه دوم رسید.

در این قسمت از برنامه «دلتا» آخرین اخبار علم و فناوری از جمله اخبار آبله میمونی بررسی شد. پس از آن گفت‌وگویی با دکتر اکرم قدیمی، رئیس انجمن ترویج علم ایران و شنیدن دیدگاه‌های او درباره علم و ترویج آن انجام شد. رضاماه‌منظر تصویر زیبایی از دنیای زیر میکروسکوپ را برای مخاطبان به ارمغان آورد. آرش رئیس بهرامی در دلتاتد پا در دنیای دایناسورها گذاشت و زندگی آنان را برای امروزی‌ها گشود.

اما در بخش دلتانشر، صبا صفحه‌های روزنامه‌ی شرق را ورق زد. به همین بهانه بود که زندگی ساموئل رامون کاخال، از پیشگامان علوم اعصاب نوین در این برنامه مرور شد. در ادامه‌ی آن صبا شماره‌ای زیرخاکی و ۴۰ ساله از دانشمند را رو کرد و برای معرفی کتاب، علیرضا صبا به کتاب «رام کردن روباه سرکش» پرداخت. حیف که دیگر زمان نبود تا دیگر محتواهای حوزه‌ی رسانه‌های مروج علم مورد بررسی قرار گیرد. 

در این قسمت نیز مشابه قسمت پیش، وظیفه‌ی تدوین، طراحی و متحرک‌سازی‌های درون دلتا با علیرضا صبا بود. همچنین گزارشی کوتاه از برنامه‌ی غرفه‌ی رصد‌ و آزمایش‌های علمی انجمن ترویج علم و فناوری به مناسبت هفته‌‌ی جهانی نجوم در این برنامه منتشر شد که آن را نیز علیرضا صبا تهیه کرده بود.

تیزر دومین قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی دلتا در پایین صفحه قابل مشاهده و لینک مشاهده کامل برنامه از اینجا قابل دسترسی است.

 

اخبار مرتبط

«دلتانشر» بخش ویژه‌ی علیرضا صبا در برنامه‌ی «دلتا»| ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱