علیرضا صبا در نخستین قسمت از برنامه دلتا که به همت انجمن ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران و شبکه اینترنتی این دانشگاه تهیه شده است، با «دلتانشر» جلوی دوربین رفت.

در نخستین قسمت از برنامه‌ی دلتا و در بخش دلتاخبر، آخرین اخبار علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفته است.

سپس در بخش دلتانشر، علیرضا صبا قرار است با کوله‌باری از محتواهای علمی ترویجی منتشر شده در فضای رسانه به قاب جادویی شبکه اینترنتی دانشگاه تهران بیاید.

در نخستین قسمت از این برنامه، صبا در ابتدا صفحه‌ی علمی روزنامه‌ی شرق را بررسی کرده است. پس از آن شماره‌ای از مجله‌ی دانشمند با پیش از نیم قرن قدمت را به مخاطبان نمایش داد و در کنار امین صادقی، مجری برنامه به بررسی محتوای آن و تغییر و تحول جهان علم و فناوری از آن زمان تا کنون پرداخت. بعد از آن صبا، آخرین شماره منتشر شده از «نجوم» را مورد بحث قرار داد.

در ادامه‌ی این برنامه صبا فیلم «بالا را نگاه نکن!» ساخته‌ی ۲۰۲۱ آدام مک‌کی را معرفی کرد و به بحث درباره‌ی آن پرداخت. این بخش با معرفی کتاب «رمزگشایی از داروین» اثر جیمی متزل به پایان رسید.

در ادامه‌ی برنامه رضا ماه‌منظر و هنگامه معتمدی مخاطبان را به سفری شگفت‌انگیر از پهنای کهکشان به ژرفای چشم انسان بردند و دست آخر مهدی اخوان مقدم از دنیای شگفت‌انگیز زنبورها و زندگیشان سخن به میان آورد.

علیرضا صبا علاوه بر بخش دلتانشر وظیفه تدوین، طراحی و متحرک‌سازی این قسمت از دلتا را برعهده داشت.

علاقه‌مندان برای مشاهده این برنامه می‌توانند از اینجا و برای مشاهده تیزر برنامه از پایین صفحه اقدام کنند.