نشست هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با موضوع دومین جشنواره فرهنگ، با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برگزار شد. علیرضا صبا، دبیر کمیته روابط عمومی و رسانه جشنواره نیز در این نشست حضور داشت.

نشست هم اندیشی دانشجویان فعال در انجمن های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان و نشریات دانشجویی با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، بعد از ظهر دوشنبه ۱۵ مهر در تالار امیرکبیر این معاونت برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر محمدعلی زارع چاهوکی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، نحوه شرکت تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه در بخش رقابتی دومین جشنواره فرهنگ را تشریح کرد. وی در ادامه امکانات و نحوه بارگذاری آثار در سامانه جشنواره فرهنگ را معرفی کرد. زارع چاهوکی با بیان این که فعالین دانشجویی دانشگاه، برگزار کننده اصلی این جشنواره هستند، تاکید کرد:«تلاش می کنیم در حوزه اداره کل فرهنگی و اجتماعی، تسهیل گر و بسترساز برای اجرای برنامه های خلاقانه و نوآورانه تشکل های دانشجویی باشیم.» وی با اشاره به توانمندی های تشکل های دانشجویی در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی گفت:« امیدوارم در این جشنواره نیز تشکل‌های دانشجویی با برنامه‌ریزی مناسب و مشارکت حداکثری تمام دانشجویان فعال در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بتوانند در تحقق اهداف جشنواره و تاثیرگذاری حداکثری آن موفق شوند.»

علیرضا صبا در دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران

در ادامه امین صادقی، دبیر شورای مدیریت انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تهران و دبیر علمی جشنواره، برنامه‌های بخش نمایشگاهی جشنواره را تشریح کرد. چهارمین دوره مسابقات ترویجی UT-TED، دومین نمایشگاه علم در قاب هنر و یادمان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه برنامه هایی بود که صادقی از آن ها یاد کرد. همچنین صادقی گزارش مختصری از اقدامات انجام شده در زمینه این برنامه ها ارائه کرد.

در ادامه این نشست علیرضا صبا، دبیر کمیته روابط عمومی و رسانه‌ دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، بسترهای رسانه‌ای جشنواره را برای حضار تشریح کرد. صبا با اشاره به اجرای طرح "مدیریت سبز" در دانشگاه تهران، عمده‌ی تبلیغات این جشنواره را در بستر فضای مجازی اعلام کرد. وی با اشاره به انتشار فراخوان‌ها و پوشش خبری جشنواره تا این لحظه ابراز امیدواری کرد که تمام برنامه‌های جشنواره به طور کامل پوشش رسانه‌ای داده شود. همچنین وی از اختصاص بخش دانش آموزی در برنامه‌های نمایشگاه علم در قاب هنر و چهارمین دوره مسابقه سخنرانی ترویجی UT-TED خبر داد. وی با اشاره به کم سابقه بودن رویدادهای دانشگاهی که دانش‌آموزان هم بتوانند در آن شرکت کنند؛ هدف این بخش را اثرگذاری هدفمند دانشگاه در جامعه دانست.

علیرضا صبا مهم‌ترین هدف فعالیت‌های این کمیته را الگوسازی افراد مطرح فرهنگی کشور دانست و افزود:« دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، غنی از چهره‌های برتر فرهنگی در همه‌ی حوزه‌ها است.» وی با اشاره به وجوذ افراد موثر، مطرح و برجسته در حوزه فعالیت‌های دانشجویی کشور از دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد که افراد برجسته و بزرگ آینده کشور از جمع  دانشجویی حاضر خواهند بود.

دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، ۱۹ تا ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.