به یاد او

مشارکت در فعالیت‌های ترویج علم به عنوان یک مقوله مهم فرهنگی، در جهت تولید علم و ترغیب عامه مردم به تحقیق و مطالعه در حوزه‌های علمی غیرتخصصی یکی از مهم‌ترین اهداف یادگیری علم و دانش است. برای اجرای این هدف متعالی بر هر یک از دانشجویان و علم پژوهان واجب است تا با هر سطح از علم خود در این راه قدم بردارد و برای اعتلای علمی جامعه تلاش کند.

علیرضا صبا، در دوران فعالیت‌های دانشجویی خود با حضور در بدنه‌ی فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی سعی داشته است تا برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های انجمن‌های مختلفی در دانشگاه تلاش کند. مشارکت در برگزاری برنامه‌های مهم و اثرگذار حوزه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران و کمک به ارتقاء فعالیت‌های نشریات دانشجویی علمی مهم‌ترین فعالیت علیرضا صبا در این حوزه است.

در سال ۱۳۹۷ و از حضور در برگزاری رویداد مسابقات سخنرانی‌های علمی و ترویجی UT-TED که دبیرخانه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، مسیر همکاری صبا با جوانان فعال این عرصه آغاز شد. رویدادی که در ادامه با عنوان «دلتا» شناخته شد و علیرضا صبا از دومین تا هشتمین دوره با تیم اجرایی آن همکاری مستمر داشت. از همین رویداد بود که انجمن ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۹ شکل گرفت و صبا تا سال ۱‍۴۰۱ با این انجمن همکاری مستمر داشت و در عمده‌ی برنامه‌های این انجمن حضور و مشارکت فعال داشت.

از سال ۱۳۹۸ انجمن‌ علمی دانشجویی مهندسی ماشین‌های کشاورزی فرصتی بود تا صبا در زمینه‌های تخصصی خود نیز فعالیت‌های ترویجی را انجام دهد.

صبا در نشریات علمی دانشجویی متعددی قلم زده است. از شماره ۳ تا ۸ نشریه علمی دانشجویی دلتا فرصتی برای صبا بود تا در حوزه علم و ترویج علم قلم بزند. نشریه صنعت سبز نوین وابسته به انجمن علمی دانشجویی ماشین‌های کشاورزی دانشگاه تهران، از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، صبا را به عنوان عضو هیئت تحریریه به همراه داشت. نشریه دانشجویی گیاه‌پزشک، وابسته به انجمن علمی دانشجویی گیاه‌پزشکی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نیز پذیرای مفالاتی از علیرضا صبا بود.

حضور مستمر صبا در نشریات و فعالیت‌های انجمن‌های علمی، منجر به دستاوردهای فابل توجهی در جشنواره‌های متعدد حرکت، فرهنگ، تیتر و...  به صورت گروهی و فردی شده است.

 

 

نگاهی بر برخی از فعالیت‌ها و دستاوردهای علیرضا صبا در انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران

  • دبیر کمیته رسانه و فضای مجازی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه ارائه آثار و دستاوردهای اتحادیه‌های و انجمن‌های علمی دانشجویی، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱، ایران، تهران
  • مقام برگزیده بخش نشریات دانشجویی، محور مصاحبه سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران (همراه با محمدحسین سمندری مقدم)-آبان ۱۴۰۰؛
  • مقام برگزیده بخش نشریات دانشجویی، محور مقاله مطبوعاتی سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران-آبان ۱۴۰۰؛
  • مدیر روابط عمومی و رسانه دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، ۱۹ تا ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ایران، تهران، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران
  • عضو کمیته اجرایی ادوار ۲ تا ۷ مسابقات سخنرانی‌های علمی و ترویجی دلتا (UT-TED)، انجمن‌ ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران،

 

اخبار مربوط به فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران در پایگاه خبری علیرضا صبا