علیرضا صبا ، دبیر کانون قرآن و عترت (ع) پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و مسئول امور روابط عمومی و رسانه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشگاه تهران، در نشست دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه های استان تهران که چهارشنبه۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد؛ حضور داشت. این نشست با حضور علیرضا محمدی، دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه تهران و با حضور نمایندگان دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، خوارزمی و شهید بهشتی همراه بود.

 

دبیران کانون های فرهنگی استان تهران

"با عرض سلام و وقت بخیر و خوش آمد گویی به شما عزیزان و تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه به شما عزیزان. امید است که با اتکال به خداوند و زیر سایه خاندان رسول خدا (ص) در پیشبرد اهداف زندگیمان موفق باشیم.

کانون های فرهنگی دانشگاه ها نهاد مولد فرهنگی جامعه به حساب می آیند. در دوره ای که نقش برنامه های فرهنگی خودجوش مردمی کم رنگ شده و در جامعه ای که به سمت نوعی مردگی فرهنگی حرکت می کند ، فلسفه وجود نهاد کانون های فرهنگی در دانشگاه ها این هست که بتواند شرایط فرهنگی را احیا کند.

دبیران کانون های فرهنگی استان تهران

به تعبیر شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود. امروز در زمینه فرهنگی می خواهیم اذان بگوییم تا صدای یک اذان فرهنگی در سطح جامعه طنین انداز شود چرا که مسائل فرهنگی از مهم ترین مسائل امروز کشور هستند.

می توان این تضمین را داد که هماهنگونه بدنه ی مدیریتی امروز کشور به دست افرادیست که از دانشگاه آمده اند و همگی سابقه فعالیت در نهادهای دانشجویی اعم از تشکل های سیاسی دانشجویی و انجمن های علمی را داشته اند ، من مطمئنم که مدیریت آینده کشور ، به خصوص در زمینه مدیریت فرهنگی به دست افرادی خواهد بود که در کانون های فرهنگی امروز در حال فعالیت هستند.

همه شما عزیزان مستحضرید که در کانون ها بر خلاف انجمن های علمی یا تشکل های سیاسی ، شاهد حضور تمام دانشجوها با تمام سلیقه ها و تفکر ها هستیم. ما می بینیم که وقتی در یک دانشکده یک کانون تاسیس می شود همه ی افراد با گرایش های علمی متفاوت و دغدغه مندی یکسان در حوزه مربوطه فرهنگی و اجتماعی پای کار می آیند و خالصانه و مخلصانه برای نهادینه شدن آن حوزه فرهنگی در جامعه دانشگاهی تلاش می کنند.

دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه های استان تهران

در سطح یک دانشگاه می بینیم همه با رشته های متفاوت و گرایش های متفاوت پای یک کار فرهنگی می آیند و این مسئله کانون را پر از تفکر های متفاوت و خوب می کند. می بینیم که بعضا در کانون ها از تمامی رشته ها حضور دارند و در محیط کانون تبادل اندیشه و فکر اعضا صورت می پذیرد فلذا از این نظر فضای کانون از تشکل های سیاسی و انجمن های علمی متفاوت هست.

در نتیجه امروز که ما قصد داریم یک حرکت بزرگ در سطح کشور راه بیاندازیم و الحمدلله از استان تهران به عنوان پایتخت شروع کردیم ، حرکتی بسیار مثبت است. ان شاء الله شاهد این حضور خواهیم بود که عزیزان از دانشگاه های متفاوت که گرایش ها و تفکر های متفاوتی را در برمی گیرد پای یک میز می آیند و اندیشه های خودشان را بیان می کنند و به تبادل نظر می پردازند.

ان شاءالله بتوانیم با این فرصت برای تشکیل مجامع تخصصی کانون های فرهنگی اقدام کنیم که همانطور که عزیزان دبیران شورای هماهنگی پای یک میز آیند ، دبیران کانون های تخصصی هم پای یک میز بیایند و با هم به هم اندیشی و هم افزایی ، تبادل نظر و اندیشه بپردازند.

ان شاءالله که با حضور مثبت و موثر عزیزان کانونی در حوزه نشریات دانشجویی بتوانیم شاهد قوت بخشی به نشریات فرهنگی دانشگاهی باشیم."

دبیران کانون های فرهنگی استان تهران