علیرضا صبا، با اثر «نجوم؛ در مسیر انفجار ابرنواختری یا کوتوله سفیدشدن؟» توانست تا مقام برگزیده سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران را به‌دست آورد.

اختتامیه سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ با حضور سید محمد مقیمی، سرپرست و هادی بهرامی احسان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد. طبق نتایج اعلام شده مقاله علیرضا صبا با عنوان «نجوم؛ در مسیر انفجار ابرنواختری یا کوتوله سفیدشدن؟» که در شماره ششم نشریه علمی ترویجی دلتا منتشر شده بود، مقام برگزیده محور مقاله مطبوعاتی بخش نشریات دانشجویی را کسب کرد.

در این مقاله به تاریخچه نشریه «نجوم» پرداخته شد و چند چهره‌ی اثرگذار نجوم معرفی شده‌اند. مجله «نجوم» یکی از نشریات محبوب علمی ترویجی در ایران است که نزدیک به سه دهه است فضای نجوم آماتوری کشور را رهبری می‌کند و در این شماره از دلتا، به مناسبت ۳۰ سالگی این نشریه، تاریخچه آن مورد بررسی قرار گرفته است.

نشریه علمی ترویجی دلتا به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی بین رشته‌ای ترویج علم و فناوری دانشگاه تهران که در گذشته با نام UTTED فعالیت می‌کرد، از پاییز ۱۳۹۷ مشغول فعالیت است. محمدحسین سمندری مقدم مدیرمسئول آن و الهه بابازاده سردبیر این نشریه هستند. علیرضا صبا از شماره دوم این نشریه در زمستان ۱۳۹۷ به عنوان خبرنگار، نویسنده و مدیر سامانه به این گروه دانشجویی پیوست.

برای مشاهده این اثر می‌توانید از اینجا اقدام کنید.