علیرضا صبا، دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران، در نشست دانشگاه تهران دیجیتال و حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: « کرونا به ما فرصت داد تا به صورت گسترده به فعالیت‌ها و هنرهای دیجیتالی رو بیاوریم اما در عمل همان فعالیت‌های پیش از کرونا را تنها در قالب مجازی برگزار کردیم و تنها اندکی در زمینه ارتقاء هنر دیجیتال گام برداشتیم.»

نشست تخصصی «دانشگاه تهران دیجیتال و حوزه فرهنگی و اجتماعی» ۷ شهریور ماه با حضور دکتر محمدعلی زارع چاهوکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر سید عباس احمدی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی، دکتر مسلم محمدی، دکتر جعفر گل محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مهندس محمد قوشچیان، دبیر مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی و مهندس علیرضا صبا، دبیر دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان برگزار شد.

علیرضا صبا دبیر دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران در این نشست بیان کرد:  کارکرد فناوری و هنرهای دیجیتال پیش از دوران کرونا در تشکل‌ها شامل اطلاع‌رسانی جانبی در شبکه‌های اجتماعی، تولید و انتشار محتوای مبتنی بر رویداد، تولید محتوای دیجیتال در سطوح مقدماتی و اولیه در نشریات دانشجویی و  استفاده در رویدادهای با تبلیغات گسترده می‌شود.

وی ادامه داد: گستردگی فعالیت‌های پس از کرونا همانند دوران پیش از کرونا است اما برخی از فعالیت‌های قبل از کرونا مانند تولید پادکست، تولید محتوای دیجیتال و ...  در مقایسه با فعالیت‌های پس از کرونا بسیار کم رنگ بوده است.

صبا اظهار کرد: عمده فعالیت‌ها پس از کرونا در «تلگرام» و «اینستاگرام» صورت گرفته است و پلتفرم‌های «اسکای روم»، «اسکایپ»، «گوگل میت»، «سامانه‌های دانشگاه» و «توئیتر» مصرف بیشتری را در میان تشکل‌های دانشجویی داشته است.

دبیر دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرد: امکان استفاده از سامانه بیان بهتر بود برای تشکل‌های دانشجویی نیز فراهم شود.  یکی از دلایل عدم اقبال تولید محتوای تخصصی دیجیتال در تشکل‌ها، هزینه بسیار بالای آن است.

برای مشاهده فایل ارائه علیرضا صبا در این جلسه از اینجا و برای مشاهده ویدئو برنامه از سامامه event.ut.ac.ir اقدام کنید.