اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی موسوم به تیتر ۱۲ روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار شد. با آن که علیرضا صبا دو اثر را در مرحله داوری نهایی این جشنواره داشت اما هیچ مقامی را در داوری نهایی کسب نکرد. سوای داوری نهایی ابهام برانگیز این جشنواره، نتایج مرحله اول داوری آثار علیرضا صبا نشان می‌دهد که وی در بخش‌هایی مانند گزارش نویسی، مقاله نویسی و اینفوگرافیک عملکرد مثبتی را داشته است.

علیرضا صبا در این جشنواره با ۲۵ اثر که در نشریات مختلفی مانند دلتا، صنعت سبز نوین، گیاه‌پزشک، هشتگ، وحدت، برگ سبز و آرامین و در قالب‌های مختلف خبر، تیتر، گزارش، اینفوگرافیک و مصاحبه بوده است در این جشنواره شرکت کرد. همچنین دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای علیرضا صبا شامل مدیریت همین پایگاه و پایگاه‌های کانون‌های رسانه باشگاه دانشجویان و قرآن و عترت دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و صفحه‌ی اینستاگرام کانون رسانه نیز در این جشنواره شرکت داده شد. دست آخر دو اثر علیرضا صبا، یکی همین پایگاه خبری در بخش وبسایت و وبلاگ با ۶۰ امتیاز و دیگری مقاله علیرضا صبا با عنوان «نگاهی بر راه پر پیچ و خم ترویج علم در ایران» در رسته مقاله فرهنگی  با ۸۸ امتیاز به داوری نهایی این جشنواره راه پیدا کرد. هیچ یک از این آثار نتوانستند رتبه‌ای در این جشنواره بیاورند در حالی که در بخش وبسایت و وبلاگ برندگان و دیگر رقبا واقعا حرفی برای گفتن نداشته‌اند!

در توضیح این نکته می‌توان گفت که دو اثر برگزیده در رسته سایت و وبلاگ صرفا سامانه‌ی شرکت سیناوب بوده‌اند. اصلا نمی‌توان آن‌ها، کارکرد و سیستم عملکردشان را با وبلاگ و وبسایت مقایسه کرد. سبک نگارش، قالب ثابت و ابتدایی، تصاویری که صرفا در ابعاد مشخص و سیستماتیکی برایشان تعریف شده است و اصلا نیازی به طراحی‌ها و... در آن‌ها نیست نکاتی است که می‌توان در مقایسه با هر آنچه وبلاگ و وبسایت باشد عنوان کرد. در حقیقت و با احترام به برگزیدگان عزیز می‌توان گفت آن‌ها اصلا وبلاگ یا حتی وبسایت خبری نبوده‌اند و صرفا سامانه‌ای برنامه‌ریزی شده برای انتشار نشریه‌ای که از پیش منتشر شده است بوده‌اند! حتی مطالب سوای نشریه و تولیدشده و قرارداده شده بر روی آن‌ها در حد کار یک روابط عمومی است و نه روزنامه‌نگاری و پایگاه خبری! اگر بخواهیم این چنین آثاری را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، صبا نیز با وبسایت‌های مشابهی چون: دلتا، جوانه و گیاه‌پزشک حرفی برای گفتن داشت. متاسفانه داوری این بخش معقولانه نبوده و حتی با معیارهایی که در فرم‌های داوری اعلام شده بود نیز قابل مقایسه نیست.

اما اگر بنا باشد نگاهی به دیگر آثار علیرضا صبا در این جشنواره بیاندازیم، به طور کلی نزدیک به ۶۰ درصد آثار ارسال شده علیرضا صبا نمره‌ای بیش از ۵۰ را کسب کرده‌اند. ۵ اثر علیرضا صبا نیز امتیازی بیش از ۷۰ را کسب کرده‌اند که این خود نشان‌دهنده‌ی موفق بودن و کیفیت آثار وی از نظر دو داور بررسی کننده مرحله‌ی اول است.

اگر بخواهیم میان آثار برتر و بالای ۵۰ امتیاز علیرضا صبا به تفکیک رسته‌ها نگاه کنیم و نمرات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، از نظر میانگین بالاترین نمره آثار از آن اینفوگرافیک است. علیرضا صبا با ۲ اینفوگرافی «داکسنیگ» و «گازش را بیشتر کن!» که از نشریه هشتگ به صاحب امتیازی کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران و مدیرمسئولی علیرضا صبا و سردبیری الهام سادات میرسیلیمی در این جشنواره شرکت کرد که به ترتیب نمرات قابل قبول ۶۷ و ۷۱ را کسب کرده‌اند.

بخش دیگری که امتیازات خوبی را کسب کرده است بخش گزارش است. علیرضا صبا در این دوره از جشنواره دو گزارش «دادگاه کنوکارپوس کبیر، آلاینده یا پالاینده؟!» از نشریه گیاه‌پزشک به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی گیاه‌پزشکی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و مدیرمسئولی امین صادقی و سردبیری مینا حجازی و « وقتی از تقریبا هیچ دستاورد می‌سازیم!» از نشریه برگ سبز به صاحب امتیازی کانون قرآن و عترت دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و مدیر مسئولی علیرضا صبا و سردبیری محمد احمدی را در این جشنواره شرکت داد که امتیازهای ۷۱ و ۵۸ را به دست آوردند.

در بخش مصاحبه نیز دو اثر علیرضا صبا شرکت کردند که یکی «نشریات دانشجویی؛ ایستاده در خزان» از نشریه بانگ فرهنگ به صاحب امتیازی اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مدیر مسئولی محمدعلی زارع چاهوکی و سردبیری علیرضا صبا بود که امتیاز ۷۰ را به ارمغان آورد و دیگری مصاحبه «درهای دانشگاه به روی مردم باز است یا بسته؟» از نشریه دلتا (UTTED) به صاحب امتیازی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران، مدیر مسئولی علی اصغر خلیلی و سردبیری فاطمه سخاوت بود که امتیاز ۵۱ را کسب کرد.

اما در بخش مقالات، صبا مقالات متنوعی از نشریات مختلفی را در این جشنواره شرکت داد که از میان آن‌ها تنها «نگاهی بر راه پر پیچ و خم ترویج علم در ایران» از نشریه دلتا توانست با امتیاز ۸۸ به مرحله نهایی داوری صعود کند. دیگر مقاله پر امتیاز علیرضا صبا «فرهنگ غذایی در تولید مصرف و نگه‌داری غذا با تکیه بر امنیت غذایی» از نشریه صنعت سبز نوین به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مدیرمسئولی و سردبیری محمد قوشچیان امتیاز ۷۵ را نصیب خود کند. همچنین دیگر مقاله‌ای با عنوان «آب را گل نکنیم» از همین نشریه امتیاز ۵۵ را از آن خود کرد.

تیتر ۱۲ به اتمام رسید و تجربیات خوبی را نصیب فعالان نشریات دانشجویی کرد اما داوری پایانی آن و ابهام بر انگیز بودن آن شور و هیجان لذت بردن از یک جشنواره خوب را از فعالان نشریات دانشجویی کشور محروم کرد.