نسخه الکترونیکی شماره اول از سری پنجم فصلنامه انجمن علمی دانشجویی گروه مهندسی ماشین‌های کشاورزی دانشگاه تهران با عنوان صنعت سبز نوین در اختیار مخاطبین قرار گرفت.

در این شماره از نشریه «صنعت سبز نوین» مقاله‌هایی درباره مصاحبه با کارآفرین جوان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم، ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر در کشاورزی، گلخانه‌های هوشمند، بررسی انواع روش‌های فیلتراسیون و کاربرد آن‌ها، کاربرد اینترنت اشیاء در کشاورزی هوشمند و معرفی شبیه‌سازی تزریق پلیمر به کمک نرم افزار اتودسک مولدفلو را می‌خوانیم. در این نسخه که از طریق سایت رسمی نشریه در اختیار مخاطبان قرار گرفته، تمام لینک‌های قرار داده شده در نشریه برای مشاهده کلیپ‌های مرتبط، ایمیل نویسندگان و بخش‌هایی که به سایت‌های مرتبط لینک شده‌اند؛ به صورت مستقیم قابل کلیک هستند.

در این شماره مطلب مصاحبه با جوان کارآفرین حوزه بیوسیستم و روی خط خبر نوشته علیرضا صبا است.

نشریه «صنعت سبز نوین» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی مهندسی ماشین‌های کشاورزی دانشگاه تهران و مدیر مسئولی محمد قوشچیان و زیر نظر شورای سردبیری، از نشریات فعال در زمینه مهندسی مکانیک بیوسیستم، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی و مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی است که توانسته رتبه اول نشریات فنی مهندسی در جشنواره بین‌المللی حرکت را کسب کند.

همچنین این نشریه توانسته از معاونت پژوهشی دانشگاه تهران امتیاز علمی ترویجی را کسب کند و مقالات این نشریه حائز امتیاز علمی خواهند بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه نشریه و ارسال مقالات به سامانه نشریه به نشانی sanatsabzsj.ut.ac.ir مراجعه کنند.