علیرضا صبا، دبیر کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی کتاب «پیگیر اخبار نباشید» خبر داد.

کانون‌های وحدت و رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، مسابقه کتابخوانی و حلقه مطالعاتی کتاب «پی‌گیر اخبار نباشید» را برگزار می‌کنند. کتاب «پی‌گیر اخبار نباشید» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز، در پاییز ۱۳۹۹ به فارسی منتشر شده است. کانون‌های وحدت و رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، مسابقه کتابخوانی این کتاب را در حلقه مطالعاتی کاوه از ۱۰ تا ۲۰ آذر برگزار می‌کنند.

این کتاب به اخبار و نقشی که در زندگی افراد می‌گذارد، پرداخته و شامل دلایلی برای عدم توجه به اخبار، تحقیقاتی در مورد تأثیر خواندن اخبار و نکاتی در مورد چگونگی از بین بردن این عادت است. در دنیای امروز اخبار از یک نوع سرگرمی بی‌خطر به یک سلاح کشتار جمعی مبدل شده که به طور مستقیم بر روی سلامت روان انسان‌ها تاثیر می‌گذارد.

مسابقه این کتاب شامل ۳ مسابقه می‌شود. بخش اول شامل ارزشیابی دانسته‌های مطالعه کنندگان از طریق آزمون است. بخش دوم شامل تولید محتوای نوشتاری و صوتی مخاطبان در زمینه فهم مفاهیم کتاب است و بخش سوم شامل تولید محتوای ویدئویی ارائه کل کتاب است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی دو کانون وحدت و رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران،  تلگرام: UTmasc و Vahdat_ut و اینستاگرام Vahdat_ut وUT.masc  نسبت به اعلام علاقه مندی به شرکت در مسابقه اقدام کنند.