علیرضا صبا، گزارش فعالیت یکساله و نظرات و پیشنهادهای کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران را برای معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارائه کرد.

 

نشست دانشجویان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ به صورت بر خط برگزار شد.

دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی، انجمن‌های علمی دانشجویی و فعالان نشریات دانشجویی به همراه دکتر محمدعلی زارع چاهوکی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی اداره کل فرهنگی و اجتماعی در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، علیرضا صبا، دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران، ارائه خود را با عنوان جدال کانون‌ها و کرونا بیان کرد. وی در این ارائه، با در با مطرح کردن گزارش فعالیت کانون‌های دانشجویی دانشگاه تهران در کرونا، مشکلات ‌آن‌ها، انتقادات و پیشنهاداتشان را به گوش معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دیگر مسئولان رساند.

 

دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این جلسه و در ابتدای صحبت خود، با نام بردن جمعی از اساتید درگذشته دانشگاه تهران بر اثر ویروس کرونا، یاد آن‌ها را گرامی داشت. همچنین وی در این جلسه ضمن تشکر از حضور و مشارکت دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در این جلسه؛ از تلاش‌های مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تقدیر کرد و افزود: شهادت می‌دهم؛ همکاران ما با تمام خطرهایی که وجود داشت؛ با تعهد و عشق و علاقه کارهای دانشجویان را دنبال می‌کنند و واحدهای فرهنگی تا پیش از این تعطیلی‌ها، فعال‌ترین واحدهای دانشگاه بودند.

 

وی با تأکید بر اثرگذاری شیوع ویروس کرونا بر وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ارزیابی خود را از فعالیت دانشگاه در این ایام مثبت اعلام کرد و افزود: حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به خوبی توانسته است، فعالیت خود را با شرایط تطبیق دهد و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، خلأها و کاستی‌های موجود را حل کرده و از بین ببرد.

 

دکتر مجید سرسنگی، با اشاره به مشخص نبودن پایان قطعی این وضعیت، بر امتداد برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌ها از طریق فضای مجازی خبر داد. وی با اشاره به آماده نبودن جامعه دانشگاهی برای این وضعیت، افزود: به عقیده من دانشگاه تهران آمادگی بیشتری داشت. در فروردین و اردیبهشت برخی از دانشگاه ها تعطیل شدند، اما دانشگاه تهران با امکاناتی که داشت فعالیت خود را ادامه داد و الحمدلله به امکانات خود اضافه کرد.

 

وی با اولویت دانستن حل مشکلات مربوط به امور آموزشی در سامانه‌های مجازی دانشگاه اظهار کرد: اکنون نیز دوستان و همکاران ما تلاش می‌کنند که زیرساخت‌های مربوط تقویت بشود و بهترین خدمت‌رسانی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.