پنجمین دوره مسابقه سخنرانی‌های علمی ترویجی UT-TED با موضوع آزاد با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گردهمایی‌ها، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛ ارائه‌های پنجمین دوره مسابقه سخنرانی‌های علمی ترویجی UT-TED با موضوع آزاد از روز شنبه ۲۵ مرداد ۹۹ آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ادامه پیدا می‌کند و هر روز ساعت ۱۷، فایل ویدئویی چهار ارائه‌ در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. عنوان‌ها و زمان انتشار ارائه‌ها را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

همچنین علاوه بر داوری تمام ارائه‌ها از نظر داوران به ارائه‌ای که بیشترین پسند را در کانال آپارات به نشانی aparat.com/UT_TED، کانال اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در سامانه بیان به نشانی bayan.ut.ac.ir/channel/y92e6 و کانال رویداد در شبکه‌های اجتماعی به نشانی UT_TED@ داشته باشد؛ جایزه‌ نگاه مخاطب تعلق می‌گیرد.

مراحل فراخوان و داوری اولیه پنجمین دوره مسابقه سخنرانی‌های ترویجی UT-TED با موضوع آزاد از دی ماه ۹۸ آغاز شده و بنا بود تا در اسفند ماه این رویداد برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تجمعات و گردهمایی‌ها برگزار نشد.

گفتنی است؛ مسابقات سخنرانی‌های علمی ترویجی  UT-TED با موضوع آزاد به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران از آبان سال ۱۳۹۷ و در حاشیه جشنواره علمی دانشجویی روز علم آغاز شد. تیم دانشجویی اجرایی رویداد توانست در دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران مقام برگزیده بخش نگاه ویژه و نشریه شایسته تقدیر را کسب کند.

علیرضا صبا از دومین دوره این رویداد در تیم اجرایی آن عضویت دارد و مدیرسامانه نشریه رویداد است.