یادداشت علیرضا صبا با عنوان «درد پدربزرگ گرایی»  از میان ۶۵۹ اثر ارسال شده،‌ در جمع نامزدهای برترین یادداشت دومین جشنواره رسانه‌ای نبأ قرار گرفت.

 

دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای نبأ ۱۵ تیر ۱۳۹۹ لیست نامزدهای جایزه یادداشت برتر این جشنواره را اعلام کرد و یادداشت «درد پدربزرگ گرایی» به قلم علیرضا صبا که در شماره ۲۲ نشریه دانشجویی وحدت منتشر شده بود؛ در این لیست قرار گرفت. پیش از این دبیرخانه جشنواره اعلام کرده بود که از میان ۲۳۰۰ اثر ارسال شده به این جشنواره ۶۵۹ اثر، در قالب یادداشت هستند. همجنین در این بخش ۱۲ اثر دیگر از نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان نامزد کسب جایزه بهترین یادداشت با صبا رقابت می‌کنند.

دومین جشنواره رسانه‌ای نبأ، ویژه نشریات دانشجویی به همت قرارگاه رسانه‌ای نبأ در بهار و تابستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. این جشنواره بخش‌های مختلف تولید کلیپ، پوستر، نشریات دانشجویی و... را دارد. فرآیند داوری بخش مکتوب مرکب از بخش پایش اولیه، پایش میانی از سوی ۳۰ فرد فعال در تشکل‌های دانشجویی و داوری نهایی می‌شود که دست آخر نامزدهای بخش‌های مختلف نشریات دانشجویی معرفی و در اختتامیه جشنواره برگزیده نهایی اعلام می‌شود.

پیش از این گزارش علیرضا صبا با عنوان «دادگاه کنوکارپوس کبیر! آلاینده یا پالاینده؟» که در نشریه دانشجویی گیاه پزشک منتشر شده بود؛ یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین گزارش دانشجویی این جشنواره بود.

علیرضا صبا در یادداشت «درد پدربزرگ گرایی» ضمن بررسی روند تحوّل مطبوعات و رسانه‌ها در جهان به مسأله تعطیلی چاپ نشریات و روزنامه‌های کاغذی در پی شیوع بیماری کرونا اشاره کرده و نسبت به سنتی بودن جو مطبوعات و رسانه‌های کشور مطالبی را ابراز کرد.

نشریه دانشجویی وحدت به مدیرمسئولی سید محسن حسینی، دانشجوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دبیر کانون وحدت باشگاه دانشجویان این دانشگاه و سردبیری فاطمه مؤمنی در دانشگاه تهران منتشر می‌شود و شماره ۲۲ آن در فروردین ۱۳۹۸ منتشر شد.

 

دیگر نامزدهای کسب عنوان برترین یادداشت