گزارش علیرضا صبا با عنوان «دادگاه کنوکارپوس کبیر! آلاینده یا پالاینده؟» نامزد بخش گزارش برتر دومین جشنواره رسانه‌ای نبأ شد.

 

دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای نبأ ۱۴ تیر ۱۳۹۹ لیست نامزدهای جایزه گزارش برتر این جشنواره را اعلام کرد و گزارش «دادگاه کنوکارپوس کبیر! آلاینده یا پالاینده؟» به قلم علیرضا صبا که در شماره سوم از دوره بیستم نشریه دانشجویی گیاه پزشک منتشر شده بود؛ یکی از این نامزدها شد. دیگر نامزدهای این بخش از مجموعه ۱۲۳ اثر ارسال شده به دبیر خانه جشنواره، «میزبانی چمران از رئیسی» به قلم مهدی کاملی از نشریه نبض دانشگاه تهران، «یک گام تا تحقق رویای نخست وزیری» نوشته محمد حسین بهزادفر از نشریه دانشجو سلام دانشگاه شهید بهشتی، «روایت کوفه کوچک» به نویسندگی رضا معراج از نشریه عمار دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، «اعتراض‌های پوشیده با بزک‌های موهن» به قلم زینب نظری از نشریه دانشجو سلام دانشگاه شهید بهشتی و «جولان سرمایه داران بر سیستم دارو و سلامت کشور» نوشته محدثه لک از نشریه نوشدارو دانشگاه تهران بودند.

دومین جشنواره رسانه‌ای نبأ، ویژه نشریات دانشجویی به همت سازمان بسیج دانشجویی و خبرگزاری فارس در بهار و تابستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. این جشنواره بخش‌های مختلف تولید کلیپ، پوستر، نشریات دانشجویی و... را دارد. فرآیند داوری بخش مکتوب مرکب از بخش پایش اولیه، پایش میانی از سوی ۳۰ فرد فعال در تشکل‌های دانشجویی و داوری نهایی می‌شود که دست آخر نامزدهای بخش‌های مختلف نشریات دانشجویی معرفی و در اختتامیه جشنواره برگزیده نهایی اعلام می‌شود.

در گزارش «دادگاه کنوکارپوس کبیر! آلاینده یا پالاینده؟» علیرضا صبا با بررسی حدود دو سال از اخبار و اطلاعات مربوط به حاشیه های کاشت، هرس و نظرات متخصصین دانشگاه های علوم پزشکی و کشاورزی اهواز در رابطه با گیاه کنوکارپوس، مخاطب را در جایگاه قضاوت و تصمیم گیری در رابطه با آلاینده بودن یا نقش پالایش گری این گیاه قرار داده است.

نشریه دانشجویی گیاه پزشک، وابسته به انجمن علمی دانشجویی گیاه پزشکی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است که مدیر مسئول آن امین صادقی و سردبیر آن مینا حجازی است. برای مطالعه این گزارش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.