علیرضا صبا در جدیدترین شماره نشریه علمی ترویجی گیاه‌پزشک، گزارش «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با ملخ‌ها» را منتشر کرده است.

در این گزارش با توجه به بررسی حملات ملخ‌ها در چند سال اخیر، حمله‌ی ملخ‌ها در سال ۱۳۹۸ مورد بررسی عمیق‌تری قرارگرفته است. در این مقاله ضمن معرفی ملخ صحرایی یا دریایی، قدرت تخریب این نوع ملخ که هر ساله به کشور ما حمله می‌کنند بررسی شده است. صبا در این گزارش ملخ‌ها را به تروریست‌هایی تشبیه کرده است که امنیت غذایی کشور را مورد تهدید قرار داده‌اند. در این گزارش اقدامات مسئولان کشاورزی و کشاورزان در مبارزه با این آفت بررسی شده و در نهایت اثر حمله‌ی این آفت بر امنیت غذایی مورد بحث قرارگرفته است.

نشریه علمی ترویجی گیاه‌پزشک به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی گیاه‌پزشکی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و مدیرمسئولی امید اتقیاء و سردبیری مینا حجازی، ۲۱ سال است که در عرصه نشریات علمی دانشجویی کشور فعالیت می‌کند. از دیگر مقالات شماره نخست سال بیست‌ویکم این نشریه می‌توان به «نقش کارآمد و نوین مگس سیاه در مدیریت پسماند آلی»، «ردیابی و تشخیص مایکوتوکسین‌ها» و مصاحبه با دکتر علیرضا صبوری، عضو هیأت علمی گروه گیاه‌پزشکی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اشاره کرد. این نشریه دارای امتیاز حرفه‌ای از کمیته اعطای امتیاز حرفه‌ای معاونت پژوهشی دانشگاه تهران است و در آبان ۱۳۹۸ توانسته است مقام شایسته تقدیر بخش نشریات کشاورزی، محیط زیست و دامپروری دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران را کسب کند. علیرضا صبا از پاییز ۱۳۹۸ به عنوان مدیرتارنما و نویسنده این نشریه فعالیت می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه نشریه از وبسایت نشریه به نشانی giahpezeshksj.ut.ac.ir اقدام کنند و برای مطالعه گزارش «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با ملخ‌ها» به قلم علیرضا صبا از اینجا اقدام کنند.