هفته سوم آذر با حال و هوای روز دانشجو در دانشگاه تهران همراه بود. روزی که البته در این شرایط کرونایی به شیوه‌ای متفاوت گرامی داشته شد.

کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران در ابتدای هفته سوم آذر ۱۳۹۹ به گرامیداشت روز دانشجو پرداختند. شورای هماهنگی کانون‌های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی یک کلیپ دانشجویی با عکس‌های دانشجویان پردیس درست کرد و با انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، خاطرات دوران دانشجویی دانشجویان این پردیس را زنده کرد.

کانون تئاتر این پردیس نیز با تولید یک کلیپ از زندگی دانشجویی، با زبان طنز و در قالب یک داستان کوتاه، روایتی از زندگی دانشجویی داشت.

کانون دانش پژوهان با آسیب بینایی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران هم که هفته گذشته هفتمین همایش عصای سفید را برگزار کرده بود، این هفته شماره جدید نشریه دانشجویی پارند را که تولید دانشجویان با آسیب بینایی دانشگاه تهران است به مناسبت روز عصای سفید منتشر کرد.

کانون‌های اجتماعی دانشگاه تهران که هیچ‌گاه از فعالیت دست برنمی‌دارند نیز در سومین هفته پاییز دست روی دست نگذاشتند. کانون جهادی وارث پردیس دانشکده‌های فنی، طرح زنجیره همدلی را معرفی کرد. ابتکاری تازه از این کانون دست به خیر که برای اطلاعات بیشتر از آن می‌توانید به نشانی اینستاگرامی zanjirhamdeli مراجعه کنید.

کانون خیریه فانوس نیز این هفته را طوفانی آغاز کرد و از دو طرح جمع آوری کتب آموزشی و کمک آموزشی از نودانشجویان دانشگاه تهران، برای دانش‌آموزان مناطق محروم و طرح جمع آوری کمک برای هزینه خرید یارانه و گوشی هوشمند برای نودانشجویان کم بضاعت رونمایی کرد.

کانون قرآن و عترت باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، به مناسبت روز دانشجو طرح «دو کلام حرف‌ حساب؛ نقش دانشجو در اصلاح جامعه از منظر سوره‌های قرآن» را آغاز کرد. این طرح شامل دو کارگاه می‌شود. کارگاه اول از سوره مبارکه انشراح و با موضوع «سختی با آسانی یا آسانی با سختی؟» که هانی چیت‌چیان، دوشنبه ۲۴ آذر از ساعت ۱۵ الی ۱۷ آن را تدریس می‌کند. کارگاه دوم از سوره مبارکه نصر با موضوع «دانشجو باید پاک کن باشد!» با تدریس رضا دژبخش است که سه‌شنبه ۲۵ آذر از ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می‌شود.

کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران نیز این هفته دست پر بود. گویا هفته پیش، طعم تولید اینفوگرافی به مزاق اعضاء کانون خوش آمد و اینفوگرافیشان با موضوع سرعت اینترنت بازدید خوبی داشت. همین باعث شده که آن‌ها دیگر از خیر اینفوگرافی نگذرند و این هفته دو اینفوگرافی تولید کنند. یک اینفوگرافی با موضوع «دنیای اخبار به کجا می‌رود؟» بود که به حلقه مطالعاتی کتاب «پیگیر اخبار نباشید» برمی‌گردد. این حلقه را دو کانون وحدت و رسانه باشگاه کمک هم از ۱۰ آذر شروع کردند و از قضا ۲۰ آذر آن را تمام می‌کنند. اینفوگرافی دیگر این کانون حمله سایبری خطرناک «داکسینگ» را شرح می‌داد! حمله‌ای که در شبکه‌های اجتماعی ممکن است رخ دهد. البته که راه‌های مقابله با آن نیز گفته شد.

کانون همیاران سلامت روان دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هم به مناسبت روز جهانی ایدز کارگاه آموزشی آنلاین دانستنی‌های پیشگیری و تشخیص زودهنگام HIV را با تدریس دکتر بی‌آزار، متخصص عفونی و فلوشیپ ایدز، روز دوشنبه  ۱۷ آذر از ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱:۳۰ برگزار کردند.

کارگاه آموزشی نرم افزار تخصصی طراحی فضای سبز "Realtime Landscaping" به صورت مجازی و از سوی کانون کارآفرینی دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از ۲۹ آذر برگزار می‌شود.